Новизною навчального матеріалу підручника вважається введення текстової основи. Використання текстів у процесі засвоєння мовних знань і формування мовленнєвих умінь і навичок називають текстоцентричними технологіями.
Введення текстоцентричних технологій вивчення української мови у початкових класах допомагає забезпечити реалізацію принципу перспективності, зорієнтованого на основну школу.
Інтегрований урок
Тема. Велика буква в назвах міст, сіл, річок. Виразне читання вірша.
Мета. Формувати в учнів уміння писати з великої літери назви міст, сіл, річок; формувати навички виразного читання; сприяти збагаченню й активізації словникового запасу учнів; розширювати знання учнів про рідний край; розвивати вміння спостерігати; виховувати любов до Батьківщини.
Обладнання: підручники, фізична карта України, атлас, ілюстрації.
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку.
Девіз уроку:
«Мову українську треба нам вивчати, рідну Україну будем прославляти»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Каліграфічна хвилина (диктант).
Україна – неповторна і єдина наша Батьківщина.
2. Поетична хвилина (читання віршів про рідний край).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Уявна подорож Україною (карта).
Показ на карті міст, річок, гір, морів країни.
2. Робота за підручником (с.83-84)
Вправа 1. Ланцюжкове читання вірша, хорове. Робота над виразністю читання.
3. Фізкультхвилинка.
Ми мандруєм, ми мандруєм,
Україною крокуємо.
Ось побачили Карпати.
Заглядаємо в озерце –
Не торкнутись дна оце.
Так ми довго, довго йшли,
Поки в Крим ми не прийшли.
4. Робота в групах (записати).
І. Міста: Київ, …
5. Списування з дошки.
Моря: Чорне, Азовське.
Гори: Карпати, Кримські.
6. Виведення правила учнями:
7. Складання усної розповіді про себе за зразком вправи 3 (с.84)
ІV. Підсумок уроку.
-
Як називається наша держава?
-
З якими країнами межує Україна?
-
Назвіть столицю. Як називається наш обласний центр?
-
Назвіть гори, річки, моря України.
-
Покажіть їх на карті.
V. Домашнє завдання.
І група. Записати назви відомих сіл Теребовлянського району.
ІІ група. Записати свою адресу.